سایت زنگ مدرسه

پایگاهی برای معلمان و دانش آموزان
مطالب طلایی - کلیک کنید
موضوع بندی
مقاطع تحصیلی
مطالب مرتبط با دوره اول ابتدایی (6)
مطالب مرتبط با دوره دوم ابتدایی (10)
مطالب مرتبط با دوره اول متوسطه (11)
مطالب مرتبط با دوره دوم متوسطه (6)
آمـوزش مجازی
محتوای آموزشی و کمک درسی (48)
جزوه های درسی و درسنامه ها (11)
همایش ها ، پروژه ها و ایده ها (38)
تکالیف و پیک هـای دانش آمـوزی (6)
مهارت آمـــوزی
خلاقیت هــا و ابتکارات مفید (58)
تحقیق و پژوهش و مقاله ها (47)
دانستنی ها و اطلاعات علمی (22)
کاردستی هـا و سرگرمـی ها (34)
بانک طرح درس
بانک طرح درس های دوره ابتدایی (72)
بانک طرح درس دوره متوسطه اول (19)
بانک طرح درس دوره متوسطه دوم (11)
طرح درس های عمومی و مشترک (0)
پاورپوینت ها
پاورپوینت و اسلاید های دوره ابتدایی (35)
پاورپوینت درسی دوره اول متوسطه (0)
پاورپوینت درسی دوره دوم متوسطه (1)
پاورپوینت های کاربردی و آموزشی (0)
سوال امتحانی
آزمون هاو سوالات دوره ابتدایی (2)
آزمون ها و سوالات متوسطه اول (0)
آزمون ها و سوالات متوسطه دوم (0)
آزمون ها و نمونه سوالات متفرقه (0)
درس و مدرسـه
نمون برگ ها،طرح ها، برنامه ها (20)
درس پژوهـی و اقـدام پژوهـی (2)
راهنمای معلم و گزارش تخصصی (3)
سناریوی آموزی و الگوی تدریس (2)
گــروه مخاطبین
دانش آموزان و فراگیران مدارس (19)
معلمان، معاونین و مدیران مدرسه (22)
کارشناسان و گروه های درسی (5)
والدین، خانواده و افراد متفرقـه (7)
مطالب پر بازدید
طرح درس روزانه، طرح درس سالانه: 41611
گلچین بهترین مطالب اینترنتـی: 21079
جدول بودجه بندی دروس مختلف: 15997
سوالات مسابقه علمی چهارم : 8419
متن دیکته اول ابتدایی - نوبت دوم: 7781
شعرهای فارسی اول ابتدایی بصورت صوتی: 7323
جمله سازی سوم ابتدایی: 7205
آزمون عملکردی ریاضی اول دبستان: 7047
آزمون بنیه علمی پنجم ابتدایی: 5991
متن دیکته فارسی سوم ابتدایی: 5965
شناخت تلسکوپ و کارکرد و کاربرد آن: 5439
سوال علوم سوم با جواب: 5065
آموزش تقارن در پایه اول ابتدایی: 3463
دانلود آزمون مسابقه ی مجلات رشد دانش آموزان ابتدایی: 3167
امتحانات آغازین مهرماه کلاس پنجم: 2903
املا صحیح غلط برای کلاس پنجم ابتدایی: 2849
آزمون عملکردی ریاضی چهارم: 2781
امتحان نگارش پنجم ابتدایی: 2673
اجرای طرح رتبه بندی معلمان: 2643
سوال پایانی ریاضی دوم دبستان: 2281
دانلود فایل صوتی و شنیداری درسهای کتاب فارسی پنجم ابتدایی: 2277
پاورپوینت و طرح درس حرکت چیست علوم تجربی پایه نهم: 2273
طرح درس آشنایی با اشکال هندسی ، ریاضی اول ابتدایی: 2137
آمـــــار
بازدید امـروز : 675
بازدید دیـروز : 485
کــل بازدیــد : 1,264,078
کــل مطالب : 598
کـــل نظرات : 44
افـراد آنلاین : 4
جستجوگر
کلمه مورد نظر را وارد کنید


منوی اصلی
مطالب تصادفی
ترفند مخفی سازی درایوهای ویندوز
طرح درس سالانه بخوانیم پنجم
دانلود سوال امتحانی و کار در خانه بخش کسرها
امتحانات مهرماه سوم راهنمایی
مقاله در مورد آهن و کاربردهای آن
سئوال امتحانی ریاضی کلاس پنجم
طرح درس سالانه قرآن هشتم
مقاله در مورد جیوه و کاربرد آن
دانلود پاورپوینت درس 11 مطالعات اجتماعی پایه نهم
سوالات ارزشیابی بنویسیم سوم
امتحان جمله نویسی سوم دبستان
خواص و فواید منحصر به فرد پیاز
سوال درس عربی دوم راهنمایی
نمونه سوالات امتحانی کلاس سوم
دانلود سوال ریاضی سوم ابتدایی
طرح درس علوم پایه ششم، خیلی کوچک خیلی بزرگ
طرح درس سالانه فارسی اول دبستان
طرح درس علوم چهارم درس بدن ما 2
دانلود فرم خام طراحی سوال عربی
دانلود طرح درس سالانه علوم تجربی ششم ابتدایی با امکان تغییر آن
دانلود برنامه سالانه مدیران مدارس
طرح درس روزانه کیف درسی
آزمون عملکردی سوم ابتدایی
نمونه سوال عربی نوبت دوم
طرح درس استاندارد سالانه اجتماعی سوم
آزمون شماه 3 تیزهوشان ششم ابتدایی
سوال اجتماعی دوم راهنمایی
آموزش تفریق اعداد بصورت متحرک تصویری
چند نمونه سوال
روش بدست آوردن ضرب ذهنی
پاورپوینت خاک با ارزش کتاب علوم پنجم
دانلود پاورپوینت آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی درس 25 تاریخ پایه یازدهم
روش منحصر به فرد ساخت جملات متحرک
تاریخچه میکروفون
دانلود طرح درس سالانه قرآن ششم
امتحان نگارش پنجم ابتدایی
زغال سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟
معمای کبریت و اتاق سرد
حل المسائل فصل چهارم ریاضی پایه هفتم
طرح درس علوم دوم، درس بعد از جشن
سوال علوم اجتماعی اول راهنمایی
نرم افزار آموزش تایپ برای دانش آموزان و افراد مبتدی
طرح درس رنگین کمان و ذره بین - علوم پنجم
طرح درس کتاب اجتماعی پنجم درس کشورهای همسایه ایران
آزمون املا فارسی کامل کردن کلمات ناقص کلاس پنجم
دانلود گزارش کارآموزی در آموزش و پرورش
سئوال ریاضی اول راهنمایی
متن دیکته فارسی کلاس اول
مجموعه سئوالات اجتماعی سوم
دانلود پیک چهارگزینه ای کلاس پنجم

در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، می توان با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد سوال نمود و تدریس را آغاز کرد .

آمادگی از قبل:

برای اجرای فعالیت های این فصل دانش آموزان باید به کمک خانواده یا معلم خود تعدادی سنگ کوچک و بزرگ تهیه کنند. چنانچه شرایط مناسب وجود دارد، می توان بچه ها را برای جمع آوری سنگ به خارج از مدرسه برد . از آنجا که این فعالیت ها بطور گروهی صورت می گیرد ، معلم باید دانش آموزان را گروه بندی کرده و به هر یک از افراد گروه مسئولیتی واگذار کند.

در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، می توان با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد سوال نمود و تدریس را آغاز کرد .

آمادگی از قبل:

برای اجرای فعالیت های این فصل دانش آموزان باید به کمک خانواده یا معلم خود تعدادی سنگ کوچک و بزرگ تهیه کنند. چنانچه شرایط مناسب وجود دارد، می توان بچه ها را برای جمع آوری سنگ به خارج از مدرسه برد . از آنجا که این فعالیت ها بطور گروهی صورت می گیرد ، معلم باید دانش آموزان را گروه بندی کرده و به هر یک از افراد گروه مسئولیتی واگذار کند.

شروع تدریس :

در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است . از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، می توان با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد سوال نمود و تدریس را آغاز کرد. در این درس تاکید بر کار گروهی، ایجاد همفکری و رفاقت در بین دانش آموزان است. علاوه براین از طریق مشارکت دادن دانش آموزان در بحث گروهی یا انجام فعالیت نیز می توان تدریس را شروع کرد. در ادامه برای هر یک از فعالیت های این درس به مطالب پیشنهادی اشاره می شود.

صفحه ی 41

از دانش آموزان بخواهید تصویر این صفحه (صفحه ی عنوانی) را با دقت نگاه کنند و درباره ی آن با یکدیگر در گروه های خود گفت وگو کنند. اجازه دهید تا افرادی که اطلاعات بیشتری درباره ی موضوع دارند، اظهارنظر کنند.

صفحه ی 42

بهترین موقعیت برای آموزش این درس، بردن دانش آموزان به کوهستان یا به عبارتی گردش علمی است. هنگام حرکت با تغییر اندازه ی سنگ ها از نزدیک آشنا شده و نمونه هایی جمع آوری می کنند تا برای فعالیت اول درس مورد استفاده قرار گیرد. برای روزی که درس را شروع می کنید اگر میسر نشد که به بازدید علمی بروید، برای شروع این درس از دانش آموزان بخواهید تا تعدادی سنگ ، بیاورند. هیچگونه محدودیتی برای آوردن سنگ ایجاد نکنید و بگذارید آنها به دلخواه و علاقه ی خود، سنگ ها را جمع آوری کنند.

صفحه ی 43

ابتدا از دانش آموزان بخواهید تا با ماژیک غیر وایتبرد، سنگ ها را شماره گذاری کنند. از سکه برای سنجیدن سختی سنگ ها استفاده می کنیم؛ اگر سنگ، خراش بردارد، نشان دهنده ی مقاومت کم سنگ است، اما اگر خراش بر ندارد، سنگ سخت است. دانش آموزان با استفاده از ذره بین اجزای تشکیل دهنده سنگ را مشاهده می کنند تا ببیند اجزای سنگ قابل تشخیص اند یا نه و اگر می توان آن ها را تشخیص داد، درشت اند یا ریز.

صفحه ی 44

هنگام گفت وگو توجه دانش آموزان را به تصویرهای 1 تا 3 جلب کنید. از آن ها بخواهید اندازه و شکل سنگ ها را در این شکل ها مقایسه و در نهایت بتوانند تغییرات سنگ ها را در شکل های 1 تا 3، بیان کنند.

برای اینکه مطمئن شوید دانش آموزان این گفت وگو را متوجه شده اند با سؤال فکر کنید صفحه ی 45 ، موضوع را تثبیت کنید.


http://gorooh.parsiblog.com/PhotoAlbum/dars2/10e9328c176de902f34269074578f82d.gif

پنجشنبه 05 تیر 1399 | تعداد بازدید : 488 | نظرات (0)
عناوین آخرین مطالب ارسالی